BMW BMW K 1200 R Testi

BMW K 1200 R

IMG_6038Yıllardır daha çok keyif alabileceğim bir motor kullanmak ve hatta, o motoru bulmak için, bir çok makine denedim. Büyük kısmını çok sevdim. Bir kısmını haddim olmayarak pek beğenmedim. Bilgim ve becerilerim istidatında bir çok motor test ettim ve kullandım. Sürüş becerim ve bilgim artıkça, bir çok motosikleti daha iyi anlar hale geldim. Yıllar önce, yüzlerce kilometre kullanıp da anlayabileceğim detayları, simdilerde birkaç kilometrede anlar hale geldim. Geliştim, gelişmeye öğrenmeye devam da ediyorum.

344dsfv1200back

 

 

 

 

 

K 1200 R… Çok kaslı görünen, BMW mühendisliği taşıyan, şaftlı, 1200 cc, 10.250 devirde 168 Hp.!! güç üreten deli güçlü bir alet… hmm !

Tecrübelerime göre, bu kadar güçlü ve büyük hacimli bir motor, hantal olmalı. Kullanımı zor olmalı, yüksek süratli olunca da, oturma ergonomisi kötü olmalı. Ön camı küçük, yani deli gibi rüzgar yemelisiniz. Çok da benzin yakar şimdi bu.

Sevgili dostum ve iyi öğrencim Kağan’dan motorunu ödünç alınca başka gerçekler ile yüzleşeceğimi bilmiyordum. Zira, yukarıda saydığım, ( pek de doğru olmayan ) beklentilerimi, yüksek egolarım sayesinde doğru zannetmekle meşguldüm…

Hemen her motor testimi çok iyi bildiğim Şile – Ağva rotasında yaparım. Yılardır hem eğitim hem keyif gezileri için 4000 küsur kez gitmişliğim vardır bu rotada. Yani tüm virajları çok iyi bilirim, motordan isteyeceğim performansı da gerçekçi yorumlayabilirim.

Ve tabiki düştük yollara. Daha şehir içinde çıkarken bile, bir enduro motor kadar olmasa bile, inanılmaz rahat yavaş manevra becerisi olduğunu gösterdi bana K1200R. Çok şaşırdım. Arkada 190 lik kocaman lastikler ve 2.2 metrelik boyuna karşın, çok esnek ve rahat bir kalabalık trafik kullanımı sunarak beni çok etkiledi.

cdvdvv abcd DSFSDFGGGGCCCC223Şile yoluna çıkınca ise, 168 hp. Güç kendini gösterdi hemen. Ama çok kontrollü şekilde gösterdi elbette. Anti patinaj özelliği olmamasına rağmen, kuru zemine iyi tutunan lastikleri ile, pek de kayma yaşamadım açıkçası. En başta oturma ergonomisi harika ayarlamış. Beni gibi 1.80 cm. bir adam için neredeyse ideal. Bacak duruş pozisyonları, kol açıları, kafa ileri bakış durumu son derece harika. Dünyanın en hızlı ve güçlü seri üretim Naked motorundan beklenmeyecek bir rahatlık var motorda. ABS tabiki standart. Ama , işin güzel tarafı üç kademeli elektronik amortisör sertliği ayarlama düğmesi olması.

ESA ( Electronic Suspension Adjustment ) ve tabiki Sport modda kullandım. :)

Viraj içi gaz açmalarda, hiç arkasını bırakmadı. Tüm gücünü çok derce kontrollü bir şekilde arka lastiğe verdi sevgili motorum. Kafadan kayma hiç olmadı ve kendisini de hissettirmedi.  Ön tarafta Duolever ve arkada Paralever amortisörler olmasının getirisi çokça gördüm ne yalan söyliyeyim…

IMG_6018 IMG_5865 dfgdfh vdfgsdfg

 

 

 

 

 

 

 

Virajda olduğu kadar, düz çizgideki yüksek hızda da muhteşem K1200R. 260-270 km/s çok rahat yaşanabiliyor. Hemen hiç sıkıntı olmadan bu hızlara çıkıveriyor. Son derce stabil, dengeli, rahat ve güvenli hissini, hemen her süratte veriyor motor size. Hızlı ve rahat yolculuk yapmanın kolay yolunu buldum gibi sanki. Ufacık ön camını sevmemiştim ama çok işe yaramasına hayretle şahit oldum.

Asfalttan çıkmayacaksanız şahane bir makine. Kim istemez ki, 0-100 hızlanması 2.9 sn. olan ve son sürati 285 km. olan rahat bir motoru. Hem de çok güvenle bu limitlerde gidebilen.

 

ÖNEMLİ NOT: Bu motosiklet profesyoneller tarafından test edilmiştir. Güvenli kullanım için lütfen ciddi akademik eğitimler alınız.

Sonuçta, 240 kg lık bu devin becerileri beni çok etkiledi. Gaz tepkisi, frenlerindeki muhteşem istikrar, sele rahatlığı, 29 derece Rake ( ön amortisör açısı) olmasına rağmen rahat şehir içi kullanımı muhteşem. Keşke bir de K1200 R motorum olsa garajımda.

Siz siz olun her motoru öğrenmeye çalışın. Tabiki her motorun size öğretmeye çalıştığı şeyleri de öğrenerek…

Sevgilerimle

Rahmi Barutçu

About rahmibarutcu

Rahmi Barutçu "Lama" 1967 İstanbul doğumludur. Motosiklet eğitimine olan tutkusu sebebi ile 19 yıllık profesyonel işinden ayrılarak kendisini sadece Güvenli - İleri Sürüş Teknikleri Eğitimlerini vermeye ve Türkiye'de bilinçli sürücü gelişimine adamıştır. Almanya'dan sertifikalı bir DVR - ADAC Eğitmen Eğitmeni, İngiltere'den sertifikalı bir CBT Başlangıç Seviyesi eğitmeni ve İngiliz IAM (Institute of Advance Motorists) derneği üyesi ve bu seviyede, Türkiye’deki ilk 4 Yol Gözlem Sürüşü Eğitmeni'nden birisidir. ( CAT Trainer - Certified Advance Trainer ) Türkiye’deki bir çok Avrupa standardı eğitmenin de eğitmenidir. Her sene çok sayıda öğrenci eğitmektedir ve Türkiye'de en iyi tanınan eğitmenlerden birisidir. Kendisini Butik Eğitim verme mantığına yöneltmiş ve bireysel eğitime ağırlık vermiştir. Böylelikle, kişisel motosiklet sürüşü konusunda konusundaki en yetkin ve tanınan eğitmen olmuştur. Türkiye’deki bir çok Avrupa sistemi eğitmeninin de hem eğitmeni hem de kontrolörü olan Rahmi Barutçu, “Hocaların Hocası” olarak anılması da bu yüzdendir. Her sene dünyanın bir çok ülkesine gitmekte ve motosiklet ile seyahat etmenin inceliklerini okuyucularına www.lamanerde.com sitesinden duyurmaktadır. Motosiklet ile seyahat etmek ve sürücülerin seyahat etmelerini motive etmek için, Türkiye genelinde 36 adet 4 saatlik sunum yapmış ve yaklaşık 4.500 kişiye seyahat etmek mantığını aşılamaya çalışmışitır. Bir çok televizyon programına konuk olmuş, hem motosiklet eğitimleri hem de motosiklet geziler konularında bir çok program yapmıştır. Her ay düzenli olarak MotorBike dergisinde motosiklet sürüş testleri yapmakta, Güvenli Sürüş Teknikleri ile alakalı makalaler yazmaktadır. Sıklıkla şehirler arası eğitimlere davet edilmekte ve eğitim yurt dahilinde bir çok sürücüye yardımcı olma şansı elde etmektedir. Kendisi iyi bir kayakçı, wind surfçü, su kayakçısı, dağcı, kampçı ve doğa aşığı bir sporcudur.
Bu yazı Motorbike Dergisi Test Sürüşleri içinde yayınlandı ve , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

